Friday, September 24, 2010

S :adakah perubatan dengan kangkung dan tepung?

j: memang ada sesetengan perawat merawat dengan kangkung. ambil kangkung direbus dan minum airnya. begitu lah lebih kurang. sy pun tidak mengamalkan sebegitu. katanya boleh merawat santau juga selain untuk melancarkan perjalanan darah.

ada juga perawat menggunakan tepung. untuk alin/mengalin badan. iaitu menggunpal tepung menjadi bulat kemudian mengalin atau mengolekkan tepung td ke bahagian badan. saya juga tidak mahir berkenaan kaedah ini, namun beberapa pesakit memberitahu selepas di alin, dlm tepung tadi akan ada paku, pisau lipat dan mata psau cukur juga. pada saya jika begitu la halnya baik d elakkan kaedah tersebut, kerana ada ciri2 sihir.

s: telah menemui perawat di Darusyyifa tp penyakit masih ada

j: memang resmi berubat kena berulang kali. kalu ubat antibiotik hospital juga kita d minta "habiskan ubat ini". walau dah baik tp course tu kena complete kan juga.. maksudnya kita kena lah pmengulangi rawatani. perlu lah ingat bahawa syaitan yang mengganggu sudah bersumpah tidak akan jemu merosakkan manusia. kalau kita rawat hari ni, esok dia akan cuba lagi. mungkin setelah bbrp kali dia akan jemu dan kita tak akan d ganggu lagi. insyaalaah.


s: sujud syukur boleh dilakukan sersama solat atau berasingan?

j: sujud syukur adalah berasingan denagn solat dan perlu d lakukan d luar solat. jgn buat sujud syukur sejurus selepas salam kerana dibimbangi seolah2 kita menambah bilangan sujud pula.

No comments:

Post a Comment