Friday, January 22, 2010

Bomoh Patah

Guest SALAM. bomoh patah boleh ke
Details 2010-01-20 3:22 AM #

waalaikumussalam.
berkenaan dengan bomoh patah ni, nak bagi hukum boleh ke tak boleh susah jgak. kebanyakkan perawat/bomoh bukannya nak bgtau apa amalan nya. kalau kita nak jd murid nak blaja merawat patah ni pun sangat susah.


pernah juga sy berjumpa dgn bomoh patah ni, dan cuba risik2 la ilmu dia pakai, tp takdenya dia bgtau. tak mengapalah.

secara umumnya, ada tanda2 bomoh patah yg tidak boleh,maksudnya ada kemungkinan dia guna jin. tanda yg paling jelas ialah kalau :

1. dia kata begini : " takpa lah, hang balik dulu. aku buat lah kat sini. mlm ni orang aku datang umah hang, dia tolong buat kat tgn hang la plak.jgn takot noi..."

2. dia amik ayam, pastu patah2kan tulang ayam tu, kemudian ayam tu di bunuh kemudian dia campak blakang rumah dia.

dua tanda ini kalau bomoh tu buat, tandanya kita carilah bomoh lain.

nota: antara perawat patah yg paling mujarab ialah Mok Su Tijoh, pasir puteh kelantan. wallahua'alam masih membantu masyarakat atau sudah kembali ke rahmatullah.

5 comments:

  1. Assalamualaikum sy Halim anak buah Ustaz man sy nk maklum Alhamdulillah syukur dengan perubatan Ustaz man yg juga seorang bomoh patah di kampong sy iaitu KAMPUNG BUKIT HANGUS MUKIM JENERI 08320 SIK KEDAH. Membantu memulihkan tulang yg patah seperti sediakala dengan Ayat-ayat suci AL-QURAN nul-karim. Jadi sy harap pada semua jangan risau dan sangsi dengan perubatan beliau. Allah swt telah memberi hidayah pada beliau tuk merawat pesakit yang hadir ke rumah beliau. Ramai dah yang datang dari segala pelusuk negeri semuanya alhamdulillah lega dengan berkat doa beliau itu. Alhamdulillah syukur.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum, sy farid, pecah buku lali dan dah pendek sebelah kaki kiri sb accident pd 2008. agak2 bley ke pg kat ustad man tuh?? ni email sy mfa787@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Wlaikumsalam Mohd Insyaallah.. Datang rumah sy Biar sy tengok dulu n klu boleh mohd call sy dulu ni no telefon sy ustaz man 0134710636/0195983430

    ReplyDelete
  4. Nk tnya ustaz bleh brubt sihir x

    ReplyDelete
  5. Slm..nk tanya ustaz.kaki saya patah di paha kiri sbb kmlangan thn 1999.sejak dr itu.sendi lutut dan pinggang saya tak boleh bengkok lg.agak2 ustaz ada pluang x utk saya pulih smula.paling tidak pun dapat lah saya solat sperti sdiakala.skarang saya solat gn krusi.

    ReplyDelete